Looking For Anything Specific?

Header Ads

still trying


I'm trying to be a good muslimah.

sering kali seseorang yg ingin mencari prubahan dri di ejek atau di perli. perlikah diperlakukan sebegitu? sedangkan mereka juga insan biasa dan juga adalah hamba ALLAH. tapi masih juga ada segelintir bersikap sedemikian. Alhamdulillah sepanjang sy mncari perubahan itu, semuanya berjalan lancar.

semuanya kerana mimpi. kata orang mmpi itu maianan tidur. tapi hakikatnya, pada zaman Rasulullah, mmpi itu mrupakan ptunjuk. itu bergantung bgaimana keadaan kita sblum tdur. andainya  sblum tdur, keadaan kita bnyk kpd perbuatan sia-sia, maka syaitan beteriak untuk mngganggu. tapi sekiranya, sblum tdur kta mnsucikan dri dgn mngambil wudhuk dan berzikir kpd Allah, insyaALLAH, syaitan menangis kekalahan.


untuk mnjadi muslimah yg baik, kita hendaklah mmpunyai akhlak yg baik, pergaulan yg baik antara ALLAH, ibu bapa dan rkan2. selain itu, mnjaga solat 5 waktu seterusnya mencari ketenangan dgn mmbaca zikrullah dan Al-quran. SubhanaALLAH! tiada yg lbh mnenangkan slain mmbaca kalam ALLAH. sebuah Kalam yg tiada tandingan dan tiada siapa yg dpt mngubahnya. cukuplah dengan mmbaca sehari satu ayat. kalau novel yg tebal beratus helai kita boleh baca, kenapa Al-quran tidak? luangkanlah sedikit waktu untuk membacanya. semoga di kubur nanti, dia dapat memabntu kita. wallahu wa'lam.

salam syg,
musafir pencari cinta.

Post a Comment

0 Comments