Looking For Anything Specific?

Header Ads

kehidupan sebagai seorang mahasisiwi

assalamua'alaikum..

Hari ini sy masih lagi menyandang gelaran pelajar. Menyambung pengajian di peringkat yg lbh tinggi setelah tamat spm adalah satu cabaran yang lebih besar untuk di tempuh. Di alam persekolahan kita merasai suasana yg berbeza dgn alam college.

Suasana yg berbeza membuatkan kita lbh berdaya saing untuk mengejar cita-cita yg di impikan. Tak semua cita-cita yg kita impikan di bangku sekolah menjadi kenyataan. seperti sy, bercita-cita untuk mnjadi seorang Doktor. Tapi akhirnya, kini sy berada di alam pengajian Dip pend awal kanak-kanak.

Jauh di sudut hati, sy sndri prnah kcewa tatkala itu sy tak berjaya untuk mnyambung di bidang yg sy angan-angankan sblum ini. tapi sy yakin dgn kbsaran ALLAH. Pasti ada hikmah di sebalik semua ini. Sesungguhnya ALLAH, itu maha Berkuasa dan DIA lbh mngetahui apa yg terbaik untuk sy.

menyandang gelaran pelajar di Smart Reader International College banyak menguji sy untuk mnjadi insan yg berguna dan penyabar. Bukan mudah untuk kita mncapai sesuatu matlamat. untuk mncapinya, kita perlu rajin berusaha dan yg pling pnting doa dan bertawakal pd ALLAH.

Alhamdulillah , suasana persekitaran sy msh blum mampu mngubah sy mnjadi yg lbh negatif. insyaALLAH, sy ttp sy dan sy akan berubah yg kearah lbh positif. 'Qu Anfusakum Wa Ahlikum Narro'

salam sayang,


musafir pencari cinta

Post a Comment

0 Comments