Looking For Anything Specific?

Header Ads

Anak-anak Ummi ( Pusat Aktiviti Kanak-Kanak Chow Kit )

Assalamualaikum..
Lama dah tak meng-update blog..
Dah berhabuk dan berdebu blog sya ni agakanya.. huhu.. okay.. nak di jadikan cerita.. sekarang ni sya dan kawan-kawan kat kolej telah melawat satu pusat aktiviti di Chow Kit..

Melihat sinar mata mereka yang redup membuatkan diri terasa sebak melihatkan kehidupan mereka.. Lantaran latar belakang ibu bapa yang mempunyai pelbagai ragam.. Mereka terpaksa menempuh kehidupan yang serba kekurangan.. Bukan sahaja kekurangan harta tetapi kekurangan kasih dan sayang.

Bagi Kanak-Kanak ini, cukuplah sekadar kasih sayang yang kita limpahkan pada mereka. Mereka terasa tersisih daripada pihak masyarakat di luar sana.. Mereka di pandang hina hanya kerana latar belakang keluarganya. Bersalahkah mereka dlm hal ini? Perlukah mereka dipersalahkan atas dasar latar belakang keluarga mereka?

Malah sya mndapat gelaran Ummi di usia yang muda.. Salahkah ? tidak ada salahnya kan? Biarlah sya menjadi Ummi mereka memberikan kasih sayang yang sepatutnya kepada mereka sebanyak mungkin yang sya boleh.. Semoga Allah merahmati kehidupan mereka malah menjadikan mereka lebih bersahsiah agar tidak terjurumus ke dalam kancah yang tidak sepatutnya..



Post a Comment

0 Comments