Looking For Anything Specific?

Header Ads

nikah !

BERNIKAH ! merupakan satu isu yg bukan boleh di buat main-main. pernikahan merupakan sabuah institusi kekeluargaan di mana sang teruna mengikat pasangannya dgn ikatan yg halal. walaubagaimanapun, pernikahan tersebut bkanlah hnya berlaku antra pengantin. saat pernikahan tlah berlangsung, itu bermakna kita turut trikat dgn keluarga psangan.

soal wanita yg mnamatkan zman bujangnya di usia yg awl sering di pandang enteng masyarakat. pada pndangan mreka, perempuan yg brnikah awl adlh prempuan yg sosial ataupun dah gatal sgt nak kawin. pada hakikatnya, perempuan yg mnamatkan zamn solo mreka di usia yg muda mrupakan prmpuan yg mulia krana dia telah berjaya mmbuat syaitan mnagis kerana syaitan tdak dpt lg membisikkan kata-kata maksiat ke telinga manusia. betapa ALLAH maha Adil.

justeru, seandainya Allah telah mnetapkan zmn solo sy berakhir di usia muda, ALHAMDULILLAH, sy redha. kerana ALLAH adalah sebaik-baik perancang. semoga sy dpt berjumpa dgan calon yg soleh serta dapat mmbimbing sy ke jalan ALLAH dan membawa sy ke JANNAH yg indah. hanatran sy yg cukup mudah dan penting adalah Al-Quran yg telah di khatamkan calon suami. :)

kadang2 ada yg setia bgai nak rak, kalau bukan jdoh dia. tetap putus. jadi yg pling pnting persiapkan dri dlu dan dekatkanlah dri kpd yg Maha Esa. solat sunat istiharah merupakan yg terbaik.

yg baik itu dtg drpd ALLAH, yg buruk itu dtg dr kelemahan sy sndri.

salam syg.
musafir pencari cinta :)

Post a Comment

0 Comments