Looking For Anything Specific?

Header Ads

aku ?

Aku meniti hari-hari mendatang dengan penuh rasa takut. Kenapa aku takut? Aku takut seandainya Allah mengambil nyawaku di saat aku masih belum bersedia untuk menghadapnya. Sedangkan diri ku masih lagi banyak dan serba kekurangan. Apatah lagi ilmu akhirat. Terasa diri ini cukup kerdil. Ya! Kita cukup kerdil di mata Allah. Kita bukanlah hamba Allah yang maksum. Kita sering alpa dan leka dengan duniawi. Begitu juga dengan saya. Adakalanya aku cukup leka mengejar dunia sehingga aku lupa bahawa selepas ini aku akan melangkah ke dunia yang lebih kekal abadi.
Ramai anak muda masa kini mempunya life goals mereka tersendiri, malah ada yang inginkan life goals mereka seperti relationship dan sebagainya. Life goals ku cukup hanya ‘mati dalam keadaan khusnul khatimah’. Allahu Allah tetapkan lah diriku di bawah lembayung mu Ya Allah.
Seandainya esok tiada lagi kesempatan untuk aku melihat dunia, aku berharap agar amalan ku hari ini diterima Allah. Sesungguhnya Allah itu lebih mengetahui.


Siti nursya’adah fahrizal – 4 September 2015-

Post a Comment

0 Comments