Looking For Anything Specific?

Header Ads

Rice Bubble Chocolicious

Assalamualaikum hai korang. 🌻

Biasanya memang kebiasaan pun lah kan.. aku tak buat kuih untuk raya. Paling ada pun aku buat kuih KOOKIESMUNCHSTERS tok laki aku punya. Tu pun aku sekadar tolong letak chocolate chips. Eh tak tak.. aku tolong hiris kan coklat bar tuk dia ya. Bab mengadun adun dia buat. Sebab tangan dia sasa hahahah.. kan syg kn.. awak kan sado huhu. Yela yang tu untuk jual so kena la buat elok elok. Tak jadi sikit je pun tok laki aku reject masuk tong sampah. Tu dia haih punya teliti nak buat biskut KOOKIESMUNCHSTERS dia tu.


Tah apa hal tahun ni aku tiba tiba TER rajin yang amat. Mungkin sebab anak aku dah besar sikit dan aku dah boleh gerak buat kerja sikit. Aku buat Rice Bubble Chocolicious. Chocolicious tu saja aku tambah sebab sedap yang amat. Hahahah masuk bakul angkat sendiri. Nampak tak hahaha. Okay aku share kan resepi yang aku guna kan untuk buat Rice Bubble Chocolicious ni. Ye ye kalian mesti ada yang dah tahu kan resepi ni. Tak salah aku ulang siar supaya aku tak lupa. Mana nak tahu kena penyakit lupa ke nanti. Nauzubillah min zalik. Okay jom kita teruskan dengan misi asal.


Bahan bahan yanh di perlukan:
500 g Rice Bubble ( kedai bakery dah ada yang pack 500g)
1 bar coklat Berlys (potong kasar)
2 sudu makan shortening
Paper cup
Hiasan ( ikut kreativiti masing2)



Okay jom kita buat ;

1. Dengan kaedah double boiler cairkan coklat Berlys tadi. Bila coklat dah separuh cair, masuk kan shortening dan kacau rata.

2. Kecil kan api dan masuk kan rice bubble kedalam bekas coklat yang dah dicairkan. Gaul rata sampai semua dah bersalut dengan coklat.

3. Susun dalam paper cup dan tugasan terakhir hias ikut kreativiti. Aku just leatk love kecik2 tu.. anak aku pun suka hahah. Dah siap biarkan dia sejuk dan simpan dalam bekas kedap udara.

4. Dah settle? Jemput makan. Pergh krup krap makan. Ni baru Chocolicious 😋

Selamat mencuba 🌻

Post a Comment

0 Comments