Looking For Anything Specific?

Header Ads

Sara bubble tea

Assalamualaikum hai. Lama dah tak update blog aku ni.

Berdebu debu hehehe.

Macam mana ? Korang sihat ? Alhamdulillah kalau sihat. Moga sentiasa dalam lindungan yang Maha Esa.

Alhamdulillah wa syukurillah, dah hampir 3 bulan aku jalankan perniagaan bubble tea dan ice blended.



Ye walaupun ada mulut mulut di belakang berkata 'ala... benda viral baru nak meniaga' ' masa tengah in ni sedap la meniaga, sok sok dah laku jangan jual harga Yahudi pulak'

Ya Allah kadang rasa nak lepuk pun ada. Tapi tu lah kan. Bubble ni viral sebab brown sugar tu jeh okay. Dari aku kecik dulu pun memang dah ada kata mak aku. Ye walaupun nanti dah tah in atau dah tak hot, jualan sendu ke apa. Nama pun berniaga. Nak berjaya bukan sehari dua atau masa tengah hot. Teruskan dengan istiqomah. Allah itu mengetahui setiap hambaNya yang berusaha.

Perniagaan ni, aku letak Sara Bubble Tea, sempena nama anak sulung tercintaaaa aku. Aku nak dia tahu satu hari nanti, yang dia menjadi sumber inspirasi terhebat dalam aku membangun empayar.

Masa berniaga ni, macam macam orang kau akan jumpa.. hekk baru tahu ke ? Ooh maaf saya tahu lama dah sebab dari kecik saya membesar dengan mak ayah saya yang berniaga jugak.

Alhamdulillah kebanyakkan customer yang datang beli semuanya orang luar. Alhamdulillah thank you for your support and positive feedback. Sebab aku tak guna serbuk yang biasa biasa. Supplier aku sangat menjaga Quality. Siapa yang biasa minum ice blend masa dekat sekolah menengah dulu, tahu lah. Ice blend dia memang daebakkk !!!

Asal kau jual murah ? Aku jual ikut harga bajet dan kemampuan budak2. Tapi biasalah budak budak nak air sahaja dan bubble. So aku akan penuhkan air dorang sampai hujung dome lid. So kalau orang lain yang nak ada fancy fancy, topping whip cream and so on of course aku charge lain. Ini bukan hidden cost okay. Alhamdulillah setiap customer aku faham dan dia tahu semua nya modal.

Doakan aku akan sentiasa maju jaya dan kalau korang ada event yang memerlukan air balang / nak aku buka bubble tea roger roger okay..

Nombor phone boleh dapat dekat website Sara Bubble Tea / dm aku @sara.bubble.tea

Terima kasih untuk semua customer yang baik hati ❤💋

P/s : tercetus idea nak buat perniagaan ni sebab aku berniat seandainya ada rezeki aku melalui perniagaan ini, aku nak pergi umrah dan ziarah tempat2 yang pernah menjadi satu kebanggaan islam di eropah pada satu masa yang lalu sprt Cordoba, Istanbul dan Paris. Aku nak lihat sendiri satu garisan lurus yang pernah di cipta Napoleon satu masa lalu yang garis nya lurus sehingga ke Kota Mekah. Menarik kan ? Semoga impian kecil ku ini tercapai. Sungguh, tiada yanh mustahil.

Post a Comment

0 Comments