Looking For Anything Specific?

Header Ads

Cara Tingkat kan Adsense setiap Bulan.. wow !

Assalamualaikum holllla..


Dulu masa mula2 tercetus nya idea nak buat blog ni hanya suka suka. Sebab aku ni suka menulis dan bercerita. Tapi cerita dalam alam maya jo laaa. Bila jumpa depan2 aku jadi malu. Sumpah weh aku pun tak tahu kenapa.. kikiki..

7 years back, aku pernah ada satu akaun blog nama http://nurcahayakehidupan.blogspot.com

Ha ye la time tu muda banget.. cerita pun banyak yang mengarut. Lepas spm lah katakan. Years by years, baru ku tahu.. dari blog ni boleh jana pendapatan. Haih betul ke idok ??

Aku pun google la. One of famous blogger iaitu Cik Epal salah seorang yang jana pendapatan melalui blog. Tapi kalau blog sendu dan sepi acano pulak tu ? Meh aku ajar serba sedikit yang aku tahu. Kita cedok ilmi sama2 pastu kita amalkan.. bukan setakat ibadah je kita kena rajin amalkan.. apa sahaja pekerjaan kita kena amalkan dengan baik....

Dalam bidang penulisan ni bukan satu hal yang mudah okay kawan2. Sebab kau akan jumpa dengan huruf 'M' lebih banyak.. itu semua tergantung pada diri masing.. the more effort the more you get !


Okay lets shooooot together.

Dalam pembinaan blog, korang jangan lupa untuk sign up dengan google adsense. Nah dari sini la korang akan dapat earning based on setiap penulisan korang dekat blog. Lebih menarik topik korang.. in syaa Allah lebih banyak klik yang korang akan dapat dan duit yang korang akan dapat. It was not easy as like you think okay..

1.  Pastikan ! Pastikan template blog korang jenis yang responsive ..

Nowadays, our people semua guna smart phone kan. So, dorang lebih prefer in mobile. Everything in mobile version. So untuk dapat kan highest cost per click (cpc) korang kena set up Template blog korang sesuai untuk mobile version.

2. Letak kan adsense di tempat yang strategik

Lepas korang sign up dengan adsense, korang apply kan ad unit korang dekat tempat yang strategik supaya masa readers baca, iklan tu keluar dekat tempat yang sepatutnya dan tak terlalu semak sehingga menyusahkan reader untuk baca.

3. Set auto ads

Yang ni korang just ikut arahan adsense. Once korang post blog, ads akan muncul.

4. Done !
Come out with your topic and post it on your blog. Macam aku cakap tadi, takde kerja yang mudah. Ada usaha, ada kejayaan. Walaupun ada orang kata. Ala senang je. Tulis je lah apa2. Sometime, kau tulus berjela jela, tapi ada readers. No point. So make it worthy and boleh sumbangkan pada masyarakat. Everything comes from Allah. Niat baik in syaa Allah rezeki pun akan datang dengan baik. Jazakallahu.

Post a Comment

4 Comments

  1. Most of us is Malas to read and write 😬

    ReplyDelete
  2. Yes betul.

    Selain daripada Youtubers, ramai juga content creator yang meraih pendapatan daripada adsense di blog/laman web.

    Banyak dah dapat dari adsense ? Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeed.. youtubers too mainstream sebab dah ramai kan.. bru dpt sikit.. tp so far boleh lah. But still nees to improve hehe..

      Delete
  3. I can see that you are an expert at your field! I am launching a website soon, and your information will be very useful for me.. Thanks for all your help and wishing you all the success in your business. twitter ads

    ReplyDelete