Looking For Anything Specific?

Header Ads

Jom bantu Malaysia Health Coalition mengurangkan Covid 19

Assalamualaikum. Hai everyone. Hari ni dah masuk hari ke 7 pelaksanaa  PKP ( kawalan pergerakan ) yang telah di laksanakan oleh Perdana Menteri Malaysia iaitu Tan Sri Muhiyydin Yassin.

Sedih sekali kerana masih ramai rakyat Malaysia yang ingkar dengan arahan yang di berikan oleh Perdana Menteri. Masih ramai yang keluar tanpa arah tujuan dan menyerbu secara beramai ramai di pasar raya. Tepuk dahi sekejap.

Meskipun statistik hari ni menunjukan penurunan tapi tidak bermakna kita boleh keluar sewenang wenangnya. TAK BOLEH !

Please Malaysian people, be discipline and be more responsible sikit. Kesiam dekat frontline kita yang bertungkus lumus tanpa mengenal erti penat lelah. Berjuang menyelamatkan nyawa. What if it happen among your own family? Come on Malaysian. Tak lama pun, tinggal satu minggu sahaja lagi.

Selama berbaki satu minggu ni macam-macam boleh jadi. Kalau anda masih tetap berdegil untuk keluar tanpa hala tuju malah tidak mengamalkan langkah penjagaan berkemungkinan, anda juga salah seorang yang bakal di jangkiti. Oh man !

Meskipun anda berada di rumah, tolong tetap jaga kebersihan yang sebaiknya dan sekiranga perlu keluar tolong gunakan;
1. penutup mulut
2.menjaga jarak yang betul
3. Membersihkan tangan dan sebaiknya mandi.

 Di sini di sertakan serba sedikit info yanh boleh di guna pakai sepanjang tempoh kawalan pergerakan.


 
Sekiranya anda mengalami simptom seperti gejalan Covid-19, segetalah hubungi Kementerian Kesihatan untuk dapatkan maklumat yang lebih lanjut. Jangan biarkan berlarutan tanpa di rawat.


Buat masa ini, jangan gatal nak pulang ke kampung. Kesian orang di kampung kalau kita yang menjadi punca mereka di jangkiti. Lebih lama anda ingkar arahan kawalan pergerakan lebih lama anda tidak dapat pulang ke kampung. Fikir fikirkan ye..


Kerapkan membasuh tangan walaupun hanya memgang benda-benda yang remeh kerana mata kasar kita tak mampu untuk melihat bakteria mahupun virus yang menempel dia mana mana. Jangan lupa gunakan Hand sanitizer ye..



Sila hubungi Hotline yang di beri oleh Kementerian Kesihatan dan sangat sangat bermohon kepada rakyat Malaysia untuk tidak menyebarkan segala  berita palsu. Pastikan anda menerima berita yang sahih melalui laman yang betul seperti  di bawah;

Facebook
Twitter
 LinkedIn



Post a Comment

0 Comments