Looking For Anything Specific?

Header Ads

Alhamdulillah.. Alhamdulillah..



Assalamualaikum hai korang .. apa khabar ?

Lama tak bersiaran kan.. hehe.. penat weh.. balik keje biasa aku mandi solat terus tidur..
Badan pun dah tak rupa badan dah. Keding macam tiang lampu.

Bersyukur masih di beri kesihatan yang baik. Alhamdulillah.

Minggu lepas aku ada baca artikel ni dekat Instagram, which is this girl selalu kena ejek sebab ayah dia orang Indonesia. Haih.. mentality orang Malaysia ni suka memandang orang lain dengan enteng dan hina kan..


Tahniah sis, kau dah tunjuk kat manusia manusia yang keji keji ejek kau yang kau lebih berjaya dari mereka.

Masa aku baca artikel tu, terimbau imbau kenangan masa aku sekolah dulu. Keliling aku, panggil aku Indon etc. Macam seolah dia bagus.. gitu la. Pernah aku menangis then cakap dekat mak aku kenapa aku tak nak pergi sekolah.

Jawapan mak aku tu, sampai sekarang aku pegang kata kata dia.
"Biar dorang nak cakap apa. Belajar rajin rajin. Belajar betul betul. Bukti kan dekat dorang yang awak boleh berjaya lebih lagi dari dorang".

Alhamdulillah wa syukurillah..

Aku ni dua beradik je. Tapi aku dengan adik aku, masing masing pernah menjadi wakil delegasi untuk Malaysia. Sesuatu yang tak pernah aku bayangkan. Aku tahu, mak ayah aku bangga dengan kami. Mereka BERHIJRAH di usia yang muda ke Malaysia, struggle cari rezeki dan besar kan aku dengan adik. Sebail baik nya mak ayah aku akan usahakan untuk yang terbaik untuk kami.

Dan setiap kali aku down.. kalimat yang tak pernah lekang dari mulut dia

"Biar dorang nak cakap apa. Belajar rajin rajin. Belajar betul betul. Bukti kan dekat dorang yang awak boleh berjaya lebih lagi dari dorang".

masa sekolah jarang lah nama tak naik masa anugerah kecemerlangan.. tapi aku memang jarang gila gila.. sebab aku more kepada koko.. adik aku akademik cenggini 👍 haaa.


So aku nak share.. bukan nak menunjuk. Tapi harap dapat jadi inspirasi untuk adik adik yang selalu kena keji / kecam, kau peduli je toxic people ni.. sebenarnya dorang dengki dengan kau.. hahaha



2015
Aku mewakili delegasi Malaysia untuk program Asean Young Leaders Summit. Keliling aku semua orang Asia. And yet we have to communicate in English. Aku tak malu nak cakap even aku tahu kelaut. Pengalaman yang aku kutip aku simpan erat erat.


 Siapa sangka aku dapat satu team dengan storytellers terkenal di Indonesia, Mentari Ronap

Hujah aku di ulas oleh KJ

With anna karina



2019
Adik aku mewakili university dia untuk ke Thailand. Siapa sangka dia boleh pergi jauh dalam bidang army. Dulu orang perleceh, sekarang dia lebih smart dalam life.

 Dah banyak yang aku ceburi.. terima kasih miss Azrina yang tersayang banyak membantu dalam membawa aku ke dunia luar. Berjumpa dengan bermacam orang untuk menyelesaikan misi. Aku bersyukur, lepas je sekolah aku tak jumpa sorang pun budak sekolah aku dekat IPTS. Fuh nikmat gilaa.

Miss Azrina yang terchentaaaa.. bila lagi nak turun gelandangan.. 🤔

P/s : walau siapa pun dia.. walau apa pun bangsa dia. Tolong hormati dia. Buang sifat dan sikap dengki yang boleh merosak kan hati.



Ba (hons) in early childhood education,  Teesside university collaborate with IIC

I'm proud to be who I am now. So toxic people, thank you for the cemuhan and whatsoever yang boleh down kan aku dulu.

 Next is he's turn..

Post a Comment

1 Comments