Looking For Anything Specific?

Header Ads

Bandung Trip II

Assalamualaikum hai hai.. oyeaaah.. I’m back I’m back huhu.. baru ada masa nak tulis ni haaa. Ada anak kecik ni faham” jo laaaa.. okay jom balik pada topik !

Aku berada di Bandung selama 5 hari 4 malam. Lama weyh ! Dengan pakej Rm 400 per person. Murah ke idok ? Cepat cakap murah ! Hahahah 😝ye Rm 400 untuk 5 hari 4 malam. Apa je yang aku dapat untuk 5 hari 4 malam tu ? 👇🏻 Aku tulis kat bawah ni kay !

Pakej Rm 400 ( 5 hari 4 malam ) tanpa flight ticket

Dan deposit hanya serendah Rm 100 per person ya. Pergh 🧐

Okay untuk pakej tu dah termasuk
🌻pak supir / driver 🚙
🌻breakfast / lunch / dinner selama 5 hari 4 malam
🌻homestay

Oh ya.. dalam homestay tu pun ada siapkan makanan2 ringan / cemilan sekiramya ada yang lapar tengah malam kan huhuhu.


Kemudahan yang ada di bawah pakej Rm 400 tu 🤨

👣warung / kedai runcit bersebelahan dengan homestay
👣ojeg ( teksi motor)
👣 masjid bersebelahan demgan homestay jugak
👣 view yang indah di kelilingi sawah padi dan gunung ganang
👣 sejuk naaaaa matiiii weyh.
👣 setiap bilik ada bilik air mandi.
👣 3 bilik dan 2 ruang tamu

Okay enufffff with pakej ! Now kita tengok tempat yang menarik di sekotar kota Bandung.

Pernah tak korang nampak kengkawan korang atau sesiapa saje yang pegi Bandung akan post picture dorang naik basikal gantung n so on ? Naaaah ni lah tempat dia.

The Lodge Maribaya 
Okay dekat sini ada bermacam jenis yang korang boleh naik dan nergambar. But friendly reminder. Setiap yang korang nak naik tu ada bayaran dan setiap bayaran adalah berbeza. Mext posting aku akan senaraikan harga dia kay. Tapi kan tapi kan.... pada aku lah kan. Aku lebih prefer Dago Dream Park. Sebab lebih banyak choice untuk kau naik dan bergambar. Oh ya peringatan ikhlas. Untuk ke Maribaya / Dago.. tok sah la bawak stroller anak. Sebab jalan berbukiy dan banyak tangga. Dari The Lodge Maribaya ni aku gerak pulak ke Fairy Garden. Haaaa ni sesuai sangat lah tuk anak2 korang masuk. Banyak bu peri hahaha. Cuma masa ni masih under construction.

Haaa nampak tak sis bergambar dengan bu peri huhu..
 Habis  dari sini aku gerak ke Pasar Baru. Apa lagi jomlah kita shopping! Dah meronda hampir 3 jam and the end jom kita pulang pak.. so kami pun pulang sebab esok nak sambung jalan lagi. Oh ya. Sepanjang sehari di jalan kami dinhidangkan lunch dan minum petang di kedai masakan padang. Pergh sedap. Terangkat kening aku berulang kali.. hahah

Next tempat yang aku pergi aku update in next posting( in syaa Allah kalau aku sempat update) sebab gambar semua dalam phone aku yang rosak.

Post a Comment

0 Comments