Looking For Anything Specific?

Header Ads

Khasiat Minum Jamu

Assalamualaikum. Macam biasalah kan. Anak dah tidur, aku baru ada masa nak hadap blog. Dulu aku selaku biarkan blog ni bersawang. Sebab aku tak ada masa nak buat. Tapi aku usahakan juga untuk tulis selagi ia memberi manfaat pada orang lain. Mungkin coretan aku sempoi, tapi jauh dari sudut hati, aku nak kawan kawan dapat informasi dan pengetahuan tentang apa yang aku kongsi kan.

Mana tahu, lepas aku tak ada saty hari nanti. Tulisan aku menjadi rujukan. Semoga aku menulis yang bernafaat untuk warga net yang di sayangi.

Okay, hari ni aku nak berkongsi serba sedikit mengenai khasiat Jamu. Memandangkan aku ni berketurunan Sunda Jawa Barat, jadi serba sedikit amalan penjagaan kesihatan dalaman aku kutip dan jadi kan amalan. Antaranya minum jamu. Yang kita semua tahu, jamu tu pahit. Ya aku akui memang pahit. Yang pahit tu lah merawat segala dalam badan kita. Khasiat kunyit untuk badan memang sangat menakjubkan dan sebab tu, selepas bersalin bidan kampung akan suruh kita minum jamu kunyit. Hal ini kerana kunyit mampu merawat luka selepas bersalin.

Seiring dengan kemodenan, jamu juga berubah dan di olah dengan lebih baik agar peminumnya dapat merasainya tanpa terasa pahit. Secara umumnya, jamu memang terasa agak sedikit pahit dan masam. Nanti aku kongsi kan resepi jamu asam yang sesuai untuk mereka yang suka pahit dan nak kurus cepat. Hahaha.

Okay, di sebabkan aki sejenis yang tersangat lah ada masa, aku minum jamu Mutyara keluaran Tya Ariffin. Alaaa yang menantu Dato' K tu. Lepas minum beberapa botol, aku rasa badan aku lebih ringan, susu badan tok sah cakap lah.. bertambah banyak. Yang anak aku pun sedap dok bergayut. Yang penting period aku teratur.. takut weh masa tak teratur dulu.. sebab tak boleh nak agak waktu subur. So sekarang tak risau lagi. Risau lah jugak.. apa pun rezeki di tangan Dia. Okay.


Orait.. ni dia jamu Mutyara yang aku cakap tu.
Banyak khasiat yang ada dalam jamu ni. Antaranya ialah

KHASIAT JAMU MUTYARA
-Awet muda
-Bantu turunkan berat badan
-Mengatasi masalah haid tidak teratur
-Mengatasi masalah senggugut
-Membantu masalah keputihan
-Membantu merawat masalah dalaman wanita
-Menyahkan toksid dalam badan
-Merawat luka dalaman selepas bersalin
-Membantu merawat keputihan
-Membuang angin
-Menambahkan tenaga
-Membantu melawaskan pembuangan
-Membantu menambah susu badan
-Membantu menganjalkan asset wanita

Haaa see.. banyak kan khasiat dia.. kenapa dia boleh cover untuk semua khasiat di atas ? Sebab jamu mengandungi bahan bahan ini ;

BAHAN-BAHAN JAMU MUTYARA
-AIR RO
-KURMA
-MADU
-DELIMA
-KRANBERI
-SERBUK UBI BIT
-KUNYIT
-BAWANG PUTIH
-HALIA
-MANJAKANI
-KACIP FATIMAH
-AKAR SERAPAT
-HALBA
-EKSTRAK YIS
-CAYENNE
-HABATUSSAUDA
-FRUKTOSA
-SUCRALOSE
-MENGANDUNGI PERISA YANG DIBENARKAN
-MENGANDUNGI PENGAWET YANG DIBENARKAN

Haaa kurma dan delima tu mem booster kan air susu dalam badan. Sebab tu susu makin banyak. Tak salah u tuk mencuba kn..




Kalau korang nak minum masa berpantang. Make sure anak korang dah bebas dari jaundice dulu ya.. faham dok ? Minum jamu ni bukan sebab nak sedap, terkepit, di kepit atau apa ya.. untuk kesihatan luar dan dalam.. especially lepas mengandung kita dah kehilangan banyak darah dan tenaga.

So kalau korang nak try, meh whatsApp hakak
0123070757 (sya)
Agent sah Jamu Mutyara

P/s: aku bukan jenis promote sembang.. kalau aku minum then okay aku promote. Aku tak suka promote jd agents tp menipu kengkonon aku minum. Nak meniaga kena jujur. Rezeki Allah ada di

Post a Comment

0 Comments