Looking For Anything Specific?

Header Ads

Netizen vs Cik Epal 🍎

Assalamualaikum hai... hallloooo gais..
Dah beberapa hari ni, aku tengok macam-macam netizen ni dok kecam sana sini dekat cik epal 🍎 hal LHDN lah, seat belt lah, lawyer lah, stroller viral lah.. macam-macam lagilah.

Halllooo come on gaaaiss. Hidup kita tak payah nak sibuk hal orang. Apa yang dia nak post biarlah. Mungkin itu bagi kepuasan untuk dia. Alaaah macam korang jugaklah. Korang pun kalau beli atau pergi mana- mana confirm post jugak kan. Halah halah halah.. mengaku je lah.. cuma beza korang dgn cik epal ialah dia famous. Sebab tu kita semua tahu bahkan the whole Malaysia tahu. Kalau korang jenis influencer pun, korang akan jd macam cik epal jugak. Apa yang korang post pun akan jadi isu. Tak yah pegi jauh lah ye. Contoh kau post gambar kau pergi bercuti dekat Lexis. Maka bermula lah bawang rangers dalam kalangan keluarga kau pertikai, mahalnya, membazir lah and so on.. haaaa nampak sama kan.. kan aku dah cakap bezanya korang cuma di pertikai dalam kelompok yang kecikmm Cik epal kelompok yang besar.. halah halah..

Macam aku jenis suka tengok makanan. So bila tengok insta cik epal post makanan yang dia makan. Aku akan take note nama restoran yang dia pergi, dan apa yang dia makan. So next kalau aku nak pergi aku dah tau apa signature kedai tu. Haaa nampak ? Mudahkan ?

Benda yang baik kita jadi kan lah ikutan. Ni semua benda nak kecam apa pun tak boleh jadi.. haih lah.. cukup-cukuplah buat korum membawang. Bawang kat dapur tu dah bersihkan ke belum ?

Dari kecam mengecam, baiklah kita ni buat kerja yang lebih berfaedah. Sebab aku tak nampak apa yang patut korang nak kecam. Nak kata dia show off.. tu Dato Aliff pun show off jugak. Korang kecam kecam.. rezeki dia makin melimpah. Korang yang dok mengecam macam mana ?

Macam hal dia nak saman menyaman.. ada betulnya pun. Kita ni kadang kata- kata terlalu berlebihan. Di tegur tak boleh, haaa saman je la yang boleh. Itu pun netizen ? Bersuara jugak.. sebab tu kita ni sebagai manusia tak ada yang puas. Sentiasa ada yang tak kena di mata.

Ada mata kita tengok.. ada telinga kita dengar, ada hati kita jaga baik-baik.


Dah bersihkan hati, jom kita enjoyyyyy...

Jazakallahu khair.

Post a Comment

0 Comments